Menu

wordpress cart

Matt Cutts – Distinguished Google Engineer > Wordpress is a great choice. WordPress takes care of 80-90% of the mechanics of Search Engine Optimization (SEO)

Rand Fishkin – CEO at SEOmoz > Depends on your size, budget, and goals. WordPress is pretty darn good for a lot of things, though, and can be very customized.

 Ce este WordPress ?

    WordPress reprezinta un Sistem de Management al Continutului (CMS) de tip open-source (codul sursa al pachetului fiind la vedere, d.p.d.v. al programatorului),  gratuit, bazat pe PHP si MySql.

   Dezvoltat de Matt Mullenweg, unul dintre pionerii internetului, WordPress-ul a devenit de-a lungul timpului o solutie web indragita de foarte multe firme de web development cat si de o comunitate extinsa de blogeri si antreprenori online.

   Daca va intereseaza mai multe despre cum sa instalati si sa configurati WordPress pe site-ul dumneavoastra am gasit un ghid introductiv, usor de inteles pentru orice nivel de pregatire profesionala

Despre alte alternative de E-commerce:

    Revenind la subiectul principal, stim deja ca WordPress-ul este folosit pe un numar vast de site-uri de servicii, prezentare, blog-uri, s.a.m.d, insa ne punem intrebarea daca il putem folosi pentru un magazin online.

    Desigur, stim cu totii de solutiile alternative de e-commerce clasice, Magento, OpenCart, BvCommerce, OsCommerce, Prestashop, Drupal, Virtumart si altele, insa fara cunostinte de programare (macar de un nivel mediu) modificarea acestor platforme de E-commerce poate fi uneori mai dificila, mai ales daca proiectul este complex ( si aici da, ati ghicit, ma refer la Magento 🙂 ) .

WordPress, poate fi considerata o solutie de E-commerce viabila ?

   Da, se poate, insa functionalitatile sale, comparativ cu celelalte Framework-uri sunt restranse. Totusi, se poate construi un magazin online pe WordPress fara probleme si fara prea multe batai de cap.

   Avantajul major al acestui CMS este acela ca majoritatea blogger-ilor si a persoanelor care detin un site pe WordPress sunt deja familiarizate cu interfata acestuia si va fi mult mai simpla gestionarea comenzilor si asigurarea unei bune desfasurari a workflow-ului de pe site. In acelasi timp este mult mai usor de configurat decat oricare alt Sistem de Management al Continutului.

  Pentru o expunere mai detaliata a situatiei din Romania vis-a-vis de efectuarea cumparaturilor online, v-am atasat o prezentare a unui studiu din 2011, efectuat de DeadalusMillwardBrown, companie de sondaje in Rom, care stim ca prelucreaza un volum mare de date.  Datele par destul de exacte, totusi nu ne asumam acuratetea lor.

     Metodele de cumparaturi online au evoluat mult in ultimii 10 ani.  Una dintre cele mai importante componente ale unui magazin online este cosul de cumparaturi. Daca detineti un cos de cumparaturi usor de navigat, care ofera instructiuni precise si clare despre ceea ce are de facut clientul pe site, va puteti diferentia foarte usor fata de competitorii dumneavoastra din aceasi nisa, prin numarul mai mare de comenzi preluate si un numar mai redus al ratei de abandon a cosului de cumparaturi.

    Site-urile care ruleaza pe WordPress pot fi transformate cu usurinta intr-un magazin online prin instalarea si configurarea unui plug-in, despre care vom discuta intr-un un articol viitor. Desi un magazin online facut pe framework-ul de la Magento va fi mai profesional si mai complex la sfarsit, acesta va va consuma mai mult timp si resurse financiare pentru a-l finaliza.  Un magazin online dezvoltat pe WordPress poate avea un numar egal de functionalitati, dar la o fractiune din costuri, fiind o solutie preferata de 123wp.ro, cat si de alti antreprenori din mediul online.

   Datorita flexibilitatii si a simplitatii pe care o ofera, a costurilor reduse  si a felului in care Google interpreteaza din punct de vedere SEO WordPress-ul, noi recomandam cu incredere sporita folosirea acestui CMS pentru un magazin online in Romania.